جدیدترین مدل اینترنت وایرلس چه نام دارد؟

۱۲۵ بازديد
بهترین نوع اینترنت بیسیم یا همان اینترنت وایرلس فعلی وای فای ۶ است.

وای-فای یا همان شبکه بی‌سیم (Wi-Fi) استاندارد اصلی برای شبکه‌سازی بی‌سیم در محدودهٔ کوتاه است که اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های الکترونیکی مانند رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی به صورت بی‌سیم به اینترنت متصل شوند.

شبکه وای-فای از فناوری رادیویی برای ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کند تا اجازه دهد دستگاه‌ها بتوانند بدون نیاز به سیم‌کشی، به صورت بی‌سیم به هم متصل شوند. این فناوری امکان اتصال بی‌سیم به اینترنت را از طریق یک روتر وای-فای فراهم می‌کند.

تا کنون ۶ نسل از استانداردهای وای-فای منتشر شده است که هر نسل شامل بهبودها و امکانات بیشتری نسبت به نسل قبلی است. آخرین نسل از استانداردهای وای-فای، وای-فای ۶ است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

وای-فای ۶ قابلیت‌های بسیار محسوسی نسبت به نسل‌های پیشین دارد که آن را به بهترین انتخاب برای اتصال بی‌سیم به اینترنت تبدیل می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سرعت بسیار بالاتر: وای-فای ۶ می‌تواند تا سرعت ۹٫۶ گیگابیت بر ثانیه ارتباط برقرار کند که نسبت به وای-فای ۵ سرعت بسیار بیشتری دارد.

- بازه بیشتری از فرکانس: این استاندارد از بازه بزرگ‌تری از فرکانس بین ۲٫۴ تا ۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند تا ظرفیت بیشتری داشته باشد.

- اتصال بیشتر: وای-فای ۶ می‌تواند تا ۸ دستگاه را به صورت همزمان متصل نگه دارد.

- بهبود امنیت: در وای-فای ۶ از سیستم‌های رمزنگاری پیشرفته WPA2 بهره گرفته می‌شود.

بنابراین با توجه به قابلیت‌های بسیار بیشتری که وای-فای ۶ نسبت به نسل‌های قبلی دارد، این استاندارد جدیدترین و بهترین انتخاب برای اتصال بی‌سیم به اینترنت به شمار می‌رود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.